Mat för lata semesterdagar




Något som jag tycker är bra med sommaren är att det är så enkelt att laga mat. För jag är ändå inte sugen på någon varm och mustig gryta som har stått och kokat i timtals. Nej, istället så är sallad och grillat nästan det enda jag vill ha.  Och det är ju oftast snabbt och enkelt ordnat.

Idag grillade vi champinjoner och sesampanerad halloumi, som vi sedan åt på favoritplatsen förstukvisten.

Halloumin doppade jag i ett uppvispat ägg (med lite salt och svartpeppar i) och vände sedan i sesamfrön. Champinjonerna hade fått ligga och dra en stund i lite olivolja, vitlök och salt. Så himlarns gott. 


Kommentarer
Postat av: Malin

Va smart och gott att panera osten med sesamfrön!! Måste prövas!

2010-06-05 @ 22:35:13
URL: http://marne.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja, det måste definitivt prövas :-)

2010-06-09 @ 12:07:43
URL: http://frumariakristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0