Midsommarafton

En viktig bit av den svenska sommaren är så klart midsommar. Och ingen midsommar utan midsommarstång, så för att få den rätta känslan hjälpte Darling och jag till med att klä stången i Barva.

Jag ångrar bittert att jag inte tog kameran med mig och de mobilfoton jag tog får snällt stanna kvar i mobilen. Härmed kommer jag alltid att ha kameran med mig, vart jag än ska.
Sedan följde traditionsenligt firande och jag förstår utlänningars förundran över den svenska traditionen att leka små grodor.
Kvällen fortsatte med kaffe och tårta och därefter grillning vid en fin liten sjö, inte så långt från där vi bor.
E hade ställt väckarklockan och gått upp tidigt för att baka jordgubbstårta...
När sommarnatten var så mörk som den kan bli en kväll i juni, åkte jag och Darling långt, långt ut på landet, till ett litet sommarstugområde vid Mälaren. Där dansade vi bugg på en dansbana och det kändes som i en film från 50-talet eller så. Och jo, jag hade kameran med mig, men jag hade så mycket dans i benen att jag inte fick tid att knäppa några bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0